Позволяет запускать игры c USB устройств и по сети на PlayStation 2. Существуют различные версии программы:
_all: - с поддержкой GSM, VMC, и PS2RD _childproof: - с поддержкой VMC _superclean - без поддержки VMC, GSM и PS2RD _gsm - с интегрированным GSM (Без поддержки VMC) _gsm_vmc - с интегрированным GSM и поддержкой VMC _ps2rd - с интегрированным PS2RD (без поддержки VMC) _ps2rd_vmc - с интегрированным PS2RD и поддержкой VMC _vmc - с поддержкой VMC (без поддержки GSM и PS2RD)
Дополнительно:
1. Игры заливать через USBUtil v2.00 2. Файловая система USB устройства должна быть только FAT 3. Для успешного запуска с USB устройства, он должен быть ОБЯЗАТЕЛЬНО ДЕФРАГМЕНТИРОВАН после заливки на него образов 4. Для запуска, используя SMB, в свойства Безопасности общей папки с образами должен быть обязательно добавлен пользователь Гость. Для пользователей Windows Vista/Windows 7 в "Центре управления сетями и общим доступом" отключить "Общий доступ с парольной защитой". 5. Если USBUtil отказался "понимать" Ваш образ - попробуйте USB Insane.
Настройка Open PS2 Loader
Создание папки на компьютере для Open PS2 Loader
Первый способ. Для загрузки программы на PS3 вам понадобится оригинальный диск SwapMagic 3.6+ или 3.8.
Далее делаем следующее:
1. Переименуйте OpenPS2LD.ELF в SMBOOT0.ELF 2. Сделайте папку в корне USB устройства с именем SWAPMAGIC и скопируйте туда файл SMBOOT0.ELF 3. Запустите SwapMagic на PS3 и нажмите UP+L1 и тогда Open PS2 Loader должен запуститься
Существует 4 варианта запуска эльф файлов через SwapMagic:
SMBOOT0.ELF = UP + L1 SMBOOT1.ELF = UP + L2 SMBOOT2.ELF = UP + R1 SMBOOT3.ELF = UP + R2
Второй способ. Также как и для первого способа, главным условием запуска Open PS2 Loader'а на PS3 является наличие на PS3 обратной совместимости с PS2 AKA backwards. Вторым условием для конкретно этого способа является прошивка CFW на этой PS3. Не просто CFW, а с функциями кобры (подробнее в темах PS3). С ELF'ом от OPL нужно сделать PS2-образ ISO (как подготовить PS2-образ годный к записи на диск читайте в PS2 F.A.Q.). Подготовленный ISO поместить на PS3 в /dev_hdd0/PS2ISO . В MultiMan'е перейдите в раздел "Retro" и обновите список - появится Ваш ISO. После его запуска из MultiMan, Вас выкинет в XMB, где Вы уже сможете запустить непосредственно OPL.
Для каждой игры можно установить дополнительный режим совместимости, для этого выберите в списке нужную игру и нажмите кнопку треугольник на названии смотреть.
DeSperAge, Спасибо помогло! Оказывается надо было просто вручную создать раздел OPL на винте, что бы создалась вирт карта. А так сейчас даже v.0.9.2 нормально сохраняет.
Сообщение отредактировал doomer - Пн, 12 Окт 2015, 10:07
doomer, Незачто .Да в более старых версиях иногда надо было создать раздел самому .) PS2 Slim SCPH-75008 ---> OPL 0.9.3 rev.892 Nintendo 64 PAL NUS-001(EUR) Sega Mega Drive II MK-1631-50 Subor Liko Kl-235 Dendy Junior II Dendy Junior
В последней версии OPL (867) проблема вылезла. Если запускаю OPL c флешки - всё работает отлично. Но если скопировать тотже OPNPS2LD.ELF на карту памяти, то при запуске консоль зависает.
Все остальные версии, которые пробовал до этого работают отлично, независимо, от того, откуда их запускать.
FrodoSumkin, Может в плотную забита карта ?(хотя это ахинея))) PS2 Slim SCPH-75008 ---> OPL 0.9.3 rev.892 Nintendo 64 PAL NUS-001(EUR) Sega Mega Drive II MK-1631-50 Subor Liko Kl-235 Dendy Junior II Dendy Junior
На карте место евть. Я больше грешу на модчип.. возможно разработчики, что-то прикрутили в новой версии, что конфликтует с чипом. В старых версиях проблемы - нет.
Такая проблема случилась, всё нормально было с картой памяти 16мб, короче не запускается теперь с карты памяти OPL при вкл. приставки(модель 90008) и удержании кнопки R1, но приставка видит карту и можно удалять сейвы, игры с диска тоже видит и создаёт сейв, в общем всё норм, с другой карты памяти 8мб. запускается OPL всё нормально. Чип модбо 4.0. В чём может быть проблема кто с таким сталкивался?
PS: И можно как-то переместить сейвы с вирт. памяти OPL в реальную каточку памяти?
PS: Всё исправил форматированием карты памяти с помощью проги "Memory Card Annihilator v2.0" @ndrey, PS2-slim 90008
Сообщение отредактировал Andrey30 - Ср, 14 Окт 2015, 16:24
SP193 - Fixed renaming functionality for USBExtreme games + DEV9 will not be activated unless either Ethernet or ATA is used:
Fixed renaming functionality for USBExtreme games (Broken since 113ede7 on 2010/12/19). Updated to use the new design for the HDD and PFS modules from PS2SDK (better maintainability). Changed support for USBExtreme games to use a structure and to not use the buffered I/O functions (which are for text config files). Changed loading of DEV9 to only load when either the Ethernet or ATA interfaces have to be used, so that fat PS2s will not always have their expansion bays activated. Fix from AKuHAK to textures.c, to be more compliant with C.
This version also includes the current changes/fixes made to:
0.9.3 final - нет поддержки POPStarter https://rghost.ru/8Dlwls5HY
Код
==== Version 0.9.3 ==== CORE:
* New RDB-based DECI2 Debugging System. * Refactored and optimized core modules. * New CDVDMAN streaming mechanism for better performance. * Kinder, gentler, and hopefully better IGR mechanism * Added support for the DTL-T10000, for debugging. * Updated USB drivers - support drives greater than 1TB but less than 2TB in capacity, plus better reliability. * Eliminated the need for user-configurable delays in USB support. * Improved performance and stability of SMB support. * VMC Fix - Slot2 should no longer clone Slot1 and vice versa * Removed obsolete Compatibility Modes and needless GSM video modes. * New PS2RD Cheat Engine port by Doctorxyz. * Per-Game GSM Support. * New super-slim EE core, making mode 1 (Alt EE core) obsolete. * Added Accurate Reads mode, for emulating the reading speed and behaviour of the CD/DVD drive. * The CallBack Timer (CBT) setting now uses a standardized value and was merged into Accurate Reads mode. * Added a workaround for some clone network adaptors. * Mode 7 "IOP threading hack" removed, as the new streaming mechanism has taken care of all related issues. * New compatibility mode: "high module storage". For games that need OPL to store its modules elsewhere, to avoid a memory conflict. * Improved reading performance of the cdrom device. * Improved reliability of some CDVDMAN functions, for more consistent behaviour. * Improved DVD-DL support. * Changed "Disable DVD-DL" to "Emulate DVD-DL" to better explain what it does. It's to emulate DVD-DL support, for DVD9 rips (games with their 2 layers compacted into 1). * Fixed support for SMB usernames and passwords that are longer than 16 characters (limit extended to 31). * Fixed renaming functionality for USBExtreme games. * Various fixes for games.
GUI:
* Improved the behaviour of the auto-refresh option. * GSM moved to Game Options menu since its a Per-Game option now. * Infamous "Blockhead Grande" theme bug SQUARSHED! (Themes should now get loaded correctly, regardless of display settings). * New theme and logo design by Jay-Jay. * Better error reporting and help messages in general. * Network settings are now saved in opl_network.cfg. * Improved stability, design and UI responsiveness. * Added missing icon hints. * Fixed the problem with the HDLDump server being difficult to shut down properly. * Fixed HDD corruption caused by deleting a game from the HDD unit. * Added a new network update mechanism, which allows game compatibility records to be automatically downloaded from the OPL-CL service. * SMB server can now be specified by its NetBIOS name. * IP address configuration can be set automatically with DHCP, although it is still recommended to reserve an IP address for the PS2 in the network because the DHCP reservation will not be ever renewed while in-game. * Renamed "Enable Delete and Rename" to "Enable Write Operations". * Changed the delete and modify VMC controls to be disabled instead of hidden, when writes are disabled. * ISO disc images no longer strictly need to be named in a special format. Simply put your ISO files in your CD and DVD folders and OPL will find them. * Renamed compatibility modes to have actual names. * Game history will now be updated; the "towers" behind the "SONY Computer Entertainment" boot screen should continue to grow. * Added support for OTF fonts. * Added support for fonts stored on the HDD unit (root of +OPL partition; hdd0:+OPL/) and USB device (root of device; mass0:/).
GAME FIXES & COMPATIBILITY IMPROVEMENTS: * New patch: Choujikuu Yousai Macross * New patch: Super Robot Wars IMPACT * Drive state of sceCdStandby has been changed to PAUSE: Check iTV * New patch: Ratchet and Clank: Up Your Arsenal * New patch: The Oneechanbara * New patch: The Oneechanpuruu * New streaming mechanism for better playability: Various BEMANI games * Initialization is performed for search functions: Lifeline