Бекап менеджер для PlayStation 3. Он позволяет монтировать игры, находящиеся на Вашей USB флешке, как виртуальный Blue-Ray. Попытка создать "AIO backup manager".
Direct Boot - эта опция позволит запустить игру напрямую после её монтирования, но это сработает не со всеми играми (например, всякая Lego игра точно работает). Полезно тем, что не возвращаться назад в XMB чтобы запустить.
Clean Syscall - делает disable peek & poke syscall, а именно следующие syscall: 6, 7, 8, 9, 10, 35, 36, которых нет на OFW, что говорит о том, что эта опция уменьшает шансы быть забаненным в PSN (особенно с Black Ops II). Как бы то ни было, 100% гарантии никогда на CFW не будет, ведь со стороны Sony стооолько путей вычислить приставку с CFW...
Change IDPS - меняет Ваш IDPS в lv2
Ext. Game Data - эта опция позволяет игре устанавливать свои данные на флешку, т.е. перенаправляет данные из "/dev_hdd0/game" в "/dev_usb000/GAMEI"
Payload - здесь Вы можете выбрать с помощью какого payload будет монтироваться игра. Разработчику программы неизвестно какой payload лучше... с его слов - он всегда приходил к одному и тому же результату с любым payload. Для ISO игр - если Вы на CFW с функциями Cobra, будет использоваться cobra payload. Со всеми остальными CFW будет использоваться mamba payload.Для JB игры, Вы можете выбрать payload, сперва который нужно будет извлечь из :Iris ("sky")multiMAN ("MM")Cobra (только с Cobra CFW)Mamba (только с non-Cobra CFW)
Set primary USB - для игр, которые будут хранить свои данные на USB, эта опция назначает тот или иной USB порт главным. С этой опцией некоторые игры могут работать без каких-либо проблем. Эта опция работает только на прошивках с функциями Cobra.
Emulation - этим Вы сможете выбрать тип эмуляции каким будет монтироваться игра. С этой опцией некоторые игры могут работать без каких-либо проблем. Опция применима только для JB игр. Вы обязаны выбрать между : None : небудет никакой "спец. эмуляции", "/dev_bdvd" просто перенаправлен на путь к игре.BD-Mirroir : патчит таблицу в lv2, заменяя "dev_bdvd" или "dev_ps2disk" напрямую устройством где находится игра. Опция работает адекватно только с одним воткнутым внешнем носителем.BD-EMU : перенаправляет путь от libfs.sprx к патченному libfs.
Patched from - эта опция применима для JB игр + если выбран тип эмуляции "BD-EMU". Здесь Вы выбираете патченный libfs. Разработчику известны три способа для патча: один с MultiMan, один из Iris и ещё один из ReactPSN. Неизвестно какой и чем лучше.
Mount /app_home - в основном, это перенаправит "/app_home" на "/dev_bdvd". С этой опцией некоторые игры могут работать без каких-либо проблем.
Use patched plugin - опция доступна, если Вы выбрали "Yes" в опции Mount /app_home. "/app_home" заменён на "/dev_bdvd" внутри плагина explore_plugin.sprx. Также, в XMB иконка от "/app_home" сменяется на иконку диска. В основном, эта опция перенаправляет путь оригинального плагина на путь до патченного плагина.
Rename - переименовать название игры
Add/Remove to/from favorites - редактировать список любимых игр (теперь Вы сможете увидеть этот список только с помощью UI "XMB")
Delete game - удалить игру
Copy game - скопировать игру на другое устройство
Make PKG - создать архив. Созданный архив будет находиться в "/dev_hdd0/packages". Когда этот архив будет установлен, в XMB он будет являться "ярлыком" для игры. Просто запустите его. Вас вернёт в XMB, где увидите, что выбранная Вами игра смонтирована. Зажмите треугольник пока для настроек этого "ярлыка".
Make PKG stealth - делает всё то же самое, только здесь ещё можно указать TITLE_ID для "ярлыка"
Patch EBOOT - сменяет версию требуемой прошивки для EBOOT.BIN на 4.21 (offset 0x400 или 0x40C). Может помочь при проблемах запуска игр с ошибкой 0x80010009
Re-sign - переподписывает все запускаемые файлы игры ключами прошивки 4.21
Extract/Convert to ISO - конвертировать JB игру в ISO или наоборот
Fix permission - сменяет разрешения всех папок и файлов игры на 0777
Download update - скачать обновления для игры. Скачанные обновления будут находиться в "/dev_hdd0/packages"
Properties - показывает свойства игры: Путь, Формат, Размер, количество файлов, папок, версия системы[/llist]
Adjust Screen - двигать экран
Dir. to scan - указать имена папок где ManaGunZ будет искать игры
XMB priority - если это опция включена, то в списке в XMB иконка ManaGunZ будет в самом верху. После включения этой опции следует перезагрузить ManaGunz.
UI - сменяет интерфейс на Вами предпочитаемый. Всего 4: "List", "Grid", "XMB" и "Flow" Для каждого UI можно выбрать тему.Можете создать собственную тему и поместить её в следующие пути:"dev_usbXXX/Themes/имя_UI/имя_темы"Например, допустим, Вы хотите использовать тему с названием "Example" для UI "List". Поместите эту тему в папку с тем же названием "Example", а эту папку, в свою очередь, поместите в "dev_usbXXX/Themes/List/".Также можно использовать темы от MultiMan'а (*.thm) или оригинальные темы (*.p3t). Просто также суйте их в папку "Themes", например, "dev_usbXXX/Themes/MyTheme.thm" или "dev_usbXXX/Themes/MyTheme.p3t"Как только Вы загрузите тему в ManaGunz, она (если потребуется) сконвертируется и будет находиться в папке ManaGunz, так что после этого USB для загрузки этой же темы Вам не потребуется.Имена файлов картинок изменить нельзя. Для каждой темы следующие названия файлов картинок:"List" : BG.PNG ; BG_ICON0.PNG ;"Grid" : BG.PNG ; BGS.JPG ;"XMB" : BG.PNG ; BGS.JPG ; SETTINGS.PNG ; FAVORITES.PNG ; PS1.PNG ; PS2.PNG ; PS3.PNG ; PSP.PNG ;"Flow" : BG.PNG ; BGS.JPG ; BG_TITLE.PNG ;
v1.23 Fix : UI Flow without theme Fix : no more freeze in 4.75 CEX Add : support 4.75 DEX v1.22 Fix : Make pkg Add : support fw 4.75 Add : XMB priority. When you change this option it will be activ only after the next boot of the homebrew. Add : Acces to FileManager even if with 0 game detected Fix FileManager : Window resize Fix FileManager : Scroll bar Fix FileManager : Some minor issues (I forgot) Add FileManager : Move window with cursor Add FileManager : Icon with color for some file (ex : *.self = RED) Add FileManager : Preview of *.txt . It's only the begining of the file ~25 lines. Add FileManager : View PNG and JPG Add FileManager : Display SHA1 and MD5 in file properties. Only for file lower than 10 Mo if the file is too big it take too many time. Add FileManager : Extract & Sign EBOOT.BIN, *.self and *.sprx Add FileManager : Add/Remove a sprx to/from a boot list Add FileManager : Dump Lv2 & Flash v1.21 Add : File Manager Fix : issue with mutli-partitionned device Add : Latest MAMBA 2.XX by NvZ Add : support fw 4.70 DEX v1.10 Change : UI "Flow" mouvement is inversed by default Fix : folder "game_settings" was missing Fix : after extracting an ISO, there is no more 2 game added in the list Fix : issue in the display of properties Fix : issue with NTFS devices Fix : issue in Plug & Play thread Add : New mamba 1.20 by _NZH_ (i just removed the map_path("/app_home", "dev_usb000", 0)) Add : mount JB games with mamba (syscall 35) Add : mount app_home with ISO Change : In Game Settings with UI "XMB", the 'back' button isn't triangle anymore, it's circle like in other UI Add : Hold Cirlce 3s to go back to XMB Add : Custumize colors used by ManaGunZ Fix : Minor stuff (I forgot) Add : Support multiMAN's themes (*.thm) and original static themes (*p3t). (see note) Add : Support fw 4.70 Note: To use a new theme (*.p3t or *.thm) you just have to put it in the root of USB device inside the folder "Themes". For example : "/dev_usbXXX/Themes/MyTheme.p3t" or "/dev_usbXXX/Themes/MyTheme.thm" You can also put a new "native" ManaGunZ themes in this folder. For example : "/dev_usbXXX/Themes/List/MyTheme" or "/dev_usbXXX/Themes/XMB/MyTheme" Then go in ManaGunZ settings to load it. v1.00 Added: confirmation to delete a game Adding: "Fix permission" Correction: Patch black screen Added: "Set Primary USB" Correction: rewrite mode AutoMount Added: New interface of the "Settings" menu v0.91 Added: New ICON0 and PIC1 Correction : freeze pour le GUI "Flow" Correction : notification si download cancel Correction: Keyboard Correction: "Turn OFF" is active only if there is at least 1 update Correction : "Get_ICON0()" v0.90 Added: "Game Ext" Added: "Rename" Added: "Copy Game" Added: "Make pkg Stealth" Added: "Fix EBOOT" Adding: "Re-Sign" Added: "Convert/Extract ISO" Adding: "Download Update" Adding: "Properties" Added: A "Game Menu" interface grouping "Game Settings" "Game Option" Correction: Black screen with fw 4.60 v0.80 Added: the screen setting Added: Option to configure the startup files scanned Adding: "advanced" mounting options. We can now configure (1) the payload, (2) the type of emulation, (3) libfs.sprx, (4) the assembly / app_home or not, (5) explorer_plugin.sprx patched or not. Fix: black screen with fw 4.60 v0.70 Added: GUI "Flow" v0.60 Added: GUI "XMB" Correction: New regex on the name of pkg: [a..z] [A..Z] [0..9] [] Fixed: bug for XMB shortcuts: freeze in an ISO montages cobra CFW Added: Favourites list (for now visible only with the GUI "XMB") Correction: Notification is beautiful v0.50 Added: GUI "Grid" Withdrawal: the header "ManaGunZ" Fixed: bug when no games are detected Added: Compatibility 4.65 v0.40 Added: Structure GUI/THEME Added: GUI "List" Added: Themes v0.30 Added: creation of explore_plugin.sprx patched files Correction: The EBOOT.BIN is only used to launch managunz.self Correction: only 1 SELF with 2 types of uses, such as "manager" or Type "launcher" Correction: Focusing own debug messages Correction : mise au propre des messages debug Correction: Focusing own offsets for all FW Added: Patch "anti-error" Added: Compatibility with fw 4.60 Added: Warning message if multiple ext hdd are connected to the BD-Mirror mountingFixed: minor Fixed: minor v0.23 Added: New ICON0 Added: Automatic refresh if you plug or unplug a USB device Correction: the payload mamba is installed only if you start a game as iso with a non-fw cobra v0.22 Added: ICON0 "Bullet" Adding: "Bullet" loading screen Adding USB icon and ISO v0.21 Correction: The name of PKG in ASCII Correction: control flag v0.20 Added: notification Adding: "Make PKG" achieves pkg like "lastman" for mounting the games via xmb v0.14 Added: loading screen Added: joystick information v0.13 Fixed: bug mount iso mamba not split v0.12 Added: NTFS HDD compatibility v0.11 Added: UTF v0.1 version initial
v1.25 Add Settings : Platform filter Add FileManager : Decompress/Compress PSP ISO (CSO files) Fix FileManager : fixed bug when the length of files' names was too big Add : Display covers in the UI "XMB" and "LIST" Add Settings : Download covers Change : I removed the limitation to calculate hash for files bigger than 10Mo Add : Support IRD to check MD5(s) of a JB game (in Game Option and in the FileManager) Add FileManager : Generate MD5 log file Add FileManager : Generate SHA-1 log file Add FileManager : Trophy Extractor Add FileManager : PKG Maker/Extractor Add FileManager : RCO extractor (if it's in dev_flash, the file will be extract to dev_hdd0/tmp) Add FileManager : Now the TXT viewer display the whole file (scroll with pad) Add FileManager : The picture viewer can display the next/previous picture of the folder Add FileManager : SFO Viewer Add FileManager : Extract/Make PS3 ISO Fix FileManager : Sometimes the file name of a selected item was hidden Fix : Notification message Fix : Make ISO (from iris) Add : Latest mamba v3.1.0 Add : support CFW 4.80 CEX & DEX [Untested - W.I.P.] Add : Retro games (PSP, PS1 and PS2)
Add : JPG and PNG can be used for all images used by MGZ.
Add : Retro games (PS1, PSP and PS2) with mamba v3 and cobra.
Add : It read the files inside iso. So, extern param.sfo and icon0 aren't used anymore.
Add : New icons used by MGZ in "/USRDIR/GUI/COMMON".
Add : Hold button to scroll evertywhere.
Add : Scroll speed is managed with R2 button pressure, push it to increase speed. Also, the default speed is faster.
Add : Navigate with the left joystick.
Add : 'Pseudo-support' of Dynamic theme *.p3t.
Fixes
Fix Game Menu : Make pkg.
Fix Game Menu : Extract ISO from NTFS.
Fix Settings : Issue when the theme of UI LIST was disabled.
New Settings
Add Settings : IRD check result is displayed in the TXTviewer.
Add Settings : Show the background picture PIC1.PNG. XMB&FLOW UI display the background if you enabled it in settings. For all UI, hold R1 to display it.
Add Settings : UI FLOW can display covers instead of ICON0.
File Manager Changes
Add FileManager : NTFS support.
Add FileManager : Make APNG.
Add FileManager : PS1&PS2 dumps md5 check with md5 from redump.org.
Add FileManager : Set Permission to 0777.
Add FileManager : CXML extract (P3T, RAF, QRC). It convert vag2wav, jsx2js, gtf2png and gim2png.
Add FileManager : Convert JSX to JS ; VAG to WAV ; GTF to DDS ; DDS to PNG ; GIM to PNG.
Add FileManager : Extract MultiMan theme *.thm.
Add FileManager : PictureViewer : support APNG (animated PNG).
Add FileManager : TXTviewer : can open few more file type.
Add FileManager : TXTviewer : hold up&down to scroll.
Fix FileManager: the parent dir ".." always stay a the top
v1.27 - добавлена поддержка 4.81 DEX CFW и Mamba v3, обновлен PS2emu Patcher для поддержки PS2 CONFIG, новое меню PS2 с различными опциями.
Цитата
Add : Support CFW 481 DEX.
Add : Mamba v3 is ported to every supported fw.
Add : PS2emu patcher is updated with the new payload to support PS2 CONFIG. See note (1).
Add : PS2 CONFIG files from psdevwiki are included. It will be added automatically if there isn't any CONFIG used.
Add : PS2 Menu. See note (3).
Add : To have a faster loading, ICON0s and covers are loaded in a background task, a progress bar is displayed.
Fix : Navigation with L joystick is less sensible.
Fix : Better detection of the firmware version to avoid issues with similar fw. See note (2).
Fix : freeze when it scanned some PS1/PS2 games. Fixed 'Get_ID' function.
Fix FileManager : NTFS drive are mounted when the window is refreshed.
Add FileManager : Press L3 to refresh the window.
Add FileManager : xRegistry viewer. It convert the registry to a txt file in "/dev_hdd0/tmp/xreg.txt".
Add FileManager : Scroll option menu with direction pad.
Add FileManager : Check CRC of PSP ISO with CRC from renascene.
Add Offsetfinder : It generate firmwares informations for mamba v3.
Note : (1) To allow ManaGunZ to patch the PS2 netemu, it must be the original self. It won't patch the self if it's already patched with the old payload. (2) It fix some issues with 481 478 476 which was detected as 4.75. (3) PS2 menu have the following options : Rename : it rename the ISO name Add/remove to favorite Apply/restore pnach : it use the pnach file in "/dev_hdd0/game/MANAGUNZ0/USRDIR/setting/PS2/[CRC].pnach" or "/dev_usbXXX/PNACH/[CRC].pnach" or "/dev_ntfsX:/PNACH/[CRC].pnach". The CRC is the same used in pcsx2. You can find lot of widescreen pnach here : https://github.com/PCSX2/pcsx2/blob/master/bin/cheats_ws.zip ManaGunZ change the value directly in the ISO, but it keep a backup of the original value so you can restore the iso. Disable/enable netemu : It available only for BC system in cobra 7.50+. It force BC system to use the sofware emulation. CONFIG to use : This option allow you to use a custom CONFIG instead of the official CONFIG. Check MD5 : It compare the md5 of your ps2 backup with md5 from 'redump.org'. Delete : It delete the iso. Copy : It copy the iso to another device. Properties : It display some info like size, CRC, game ID...
Add : Re-write code to be more 'flexible' (almost nothing change for the user).
Add : Filter.
Add : "Use game sidemenu".
Fix Mamba : offset PSP_savedata.
Fix : error libxml when compile the project.
Fix : No more 'browsing freeze' when PIC1 was loading.
Add : A progress bar will be displayed, when the PIC1 is loading.
Add : PS2 WideScreen option. See note (1).
Add : local DB of hash to check games integrity. See note (2).
Add : Plugin manager. See note(3).
Add FileManager : Extract ZIP files.
Add : New covers server.
Add : Re-signed games can be restored.
Add : For PS2 and PS1 the main icon (aka 'ICON0') is loaded at the path of the game. See note (4).
Note : (1) It use the included WideScreen pnach collection from PCSX2. If you want to use your own pnach from "/dev_usbXXX/PNACH/[CRC].pnach", you must disable WideScreen because when you apply a pnach to the iso it change the CRC.
(2) I downloaded every MD5 for PS2 & PSX games from redump.org. It's inside ManaGunZ folder 'USRDIR/sys/Check.zip'. For PSP backups, it come from renascene.com. Every CRC32 are saved in 'USRDIR/sys/PSP_CRC.txt'.
(3) The plugin Manager will deal with every sprx inside "/dev_hdd0/plugins" ONLY. If this folder do not exist, the option is not available.
(4) If the backup path is "/dev_hdd0/PS2ISO/Okami.iso", so the main icon path must be "/dev_hdd0/PS2ISO/Okami.jpg". The following extention is supported : 'jpg', 'JPG', 'png', 'PNG'.
Add : Re-sign option change the fw version in param.sfo too. Add : PS2 bin/cue image. Fix : Paths containing a point. Add : Remote control. Add : Without peek&poke. Add : Filemanager standalone. To compile it, type 'FILEMANAGER=1 make pkg'. Fix : Increased read&write file speed. Add : New loading screen for the file manager. Fix : Movements in UI are more smooth/fuild. Add : Flow 3D. See note (1). Add : Plugin Manager can create the boot file. Add : Plugin Manager can create '/dev_hdd0/plugins'. Add : Plugin Manager can move the enabled plugins (from the boot file) to '/dev_hdd0/plugins'. Add : Languages. Add : Help. Add : New CONFIG file management. See note (1).
Note : (1) If the CONFIG file exist in MGZ folder, MGZ force the use of it and 'PS2 CONFIG creator' is not available. I removed the option 'CONFIG to use' it became useless. I removed the distinction between OFFICIAL and CUSTOM. I added the file DBCONFIG.txt to manage the CONFIG file used by several GAME, so I don't have to dulicate the same file. (2) The full covers must in the folder 'USRDIR/covers/3D/[gameID].jpg'. For PS1, it will use the front cover from 'USRDIR/covers/[gameID].jpg' and the back from 'USRDIR/covers/3D/[gameID].jpg'.
Fix : Read&write file. Fix : Support big files (+4GB). Add : Italian, hungarian and spanish language. Add : Support fw 4.82 CEX. Fix : Some pnach wasn't applied correctly. Fix : Issue with reading files from bin/cue disk image. Add : Mount Game from file manager. Fix : Removed the refresh window everytime you use an option, sometimes it's useless. Add : CONFIG files extracted from softemu and gxemu. Add : Improved PS2 CONFIG editor. See note (1). Fix : Removed the DBCONFIG.txt system. Add : Plugin Monitor, it allow you to load or unload a plugin.
Note : (1) [LOAD] The PS2 CONFIG editor is able to load CONFIG files and to display the result on the screen. You'll be able to load : - "NET" config files from '[ManaGunZ Path]/USRDIR/sys/CONFIG/NET'. These are the CONFIG found in official ps2 classic pkg. - "GX" config files from '[ManaGunZ Path]/USRDIR/sys/CONFIG/GX'. These are the CONFIG extrated from gxemu. - "SOFT" config files from '[ManaGunZ Path]/USRDIR/sys/CONFIG/SOFT'. These are the CONFIG extrated from softemu. - "CURRENT" config files from '[You PS2 Backup Path].CONFIG'. This config is currently used. - "CUSTOM" config files from '[ManaGunZ Path]/USRDIR/sys/CONFIG/CUSTOM'. These are unofficial CONFIG. [CHECK] Morever, PS2 CONFIG editor check if the original data from the commandID : 0x9 & 0xA & 0xB matches with the data of your PS2 backup. If it's not a match the commandID on your screen will be displayed in red. [EDIT] Once it's loaded, you'll be able to ADD or REMOVE a command ID. For now, you can only ADD the commands without parameter, the 'simple' ones. You can add in CONFIG the patches from pnach files. So, the widescreen patches can be added. You can add the patches '480' 'YFIX' and 'FMV skip' to the config too. [SAVE] Finally, with the button START, it save your configuration to '[You PS2 Backup Path].CONFIG'. Also, if you edited the CONFIG then a backup of your config is stored in '[ManaGunZ Path]/USRDIR/sys/CONFIG/CUSTOM' folder.
Fix : Reduced memory usage to avoid 'random' freeze. Fix FileManager : No more deep scan on ISO. Fix Filemanager : Scroll bar. Fix : MD5/SHA1 of +4GB files Fix : Scetool keys file. Fix : Issue with cmdID 0x4A. Fix : FLOW3D full covers. Fix : Shortcut pkg. Add : It ask you to load a PS2 CONFIG if it doesn't exist. Add : Increased loading speed of PS2 game menu. Add FileManager : New buttons map. Add FileManager : Click on backup ISO to mount it then it go back to XMB. Add FileManager : Dock to left/right/full screen. See note (1). Add FileManager : hold X to move the slider. Add FileManager : Use R2 to increase move speed of cursor and windows. Add : Join or split big files. See note (2). Add : Default UI set to XMB. Add : Background waves. Add : Set alpha of colors. Add : (R2+L2) Screenshots saved at '/dev_hdd0/photo/ManaGunZ_XXX.bmp'. Add : Check md5 files from ISO with IRD. Add : Add/Remove LIMG sector in PS2 iso. Add : Choose Font. It search recursivly ttf font in the directories '/dev_flash/data/font' and '/USRDIR/GUI'. See note (3). Add : Choose colorset. See note (3). Fix FileManager : Convert iso. Add FileManager : LEFT/RIGHT D-pad to scroll up/down a page. Add FileManager : L1+LEFT/RIGHT D-pad to go to the parent/child folder.
Note : (1) There is 2 way to do it : The first one is to open the option menu while the cursor is on the header of the window. The second is to use the following combo: -Dock to LEFT : Hold R1 + LEFT D-PAD. -Dock to RIGHT : Hold R1 + RIGHT D-PAD. -Dock to FULL : Hold R1 + UP D-PAD. -Restore : Hold R1 + DOWN D-PAD. (2) Use the copy function in game menu. If the destination is FAT32, the big file will be splitted, if it's not it will be joined. In file manager to join files, select ONLY the first file with the extension '66600' then paste it. (3) To reduce memory use, it won't load 4 themes anymore. Only the theme of the current UI is loaded. For each theme in each UI, it search for the following files. -BG.PNG : Main background -BGS.PNG : Settting background -SIDEBAR.PNG : Sidebar background -FONT.TTF : Font. -colorset.ini : Set of color used in the homebrew . When u load the theme it will use the theme font and the first colorset defined in the file. But you'll be able to change them in theme setting menu. XMB UI use more files for the columns : SETTINGS.PNG, FAVORITES.PNG, PS3.PNG, PS2.PNG, PS1.PNG, PSP.PNG. Also, before loading files from 'common' directory, it will check if these files don't exist in the theme directory.