Утилита для управления плагинами на PS3. Позволяет запускать до 6-ти плагинов в фоновом режиме одновременно с запущенными играми или приложениями. Ее можно использовать для FTP подключений, управления встроенным кулером, а также для многого другого. Используются плагины в формате PRX. Самая популярная связка это VSH PRX Loader вместе с плагином WebMAN от разработчика multiMAN.
MAMBA - MAMBA (payload) это лайт версия COBRA (нет поддержки PS2 и PSP) для пользователей не Кобра прошивок (или прошивок Кобра с отключенным функционалом кобры), также добавляет поддержку NFTS, ISO, NetISO (ps3netsrv), VSH плагины, PS3M_API, ... в вашу прошивку.
MAMBA Autoloader - MAMBA/PRX Loader это хоумбрю, которое позволяет загружать MAMBA payload и/или VSH плагины (с MAMBA или PRX Loader) 2-мя различными путями: при системной загрузке или после нее.
Плагины позволяют нам расширить возможности как wM, так и консоли. Существует 2 способа подключения плагинов:
A. Используя 'Cobra-прошивку' - работает на любой прошивке с Cobra-режимом на CFW4.46 и выше (это не все прошивки поголовно, однако их сейчас большинство); B. Через 'PRX Loader' - отдельное приложение. Для работы наличие Cobra-режима не имеет значение, но способ лишён смысла на Cobra-прошивке, т.к. там это делается проще и удобнее. Поддерживается с CFW4.21;
В обоих случаях для файлов плагинов создаётся папка 'plugins' в корне внутреннего HDD консоли, т.е. в '/dev_hdd0'. Это не обязательное условие, но самое универсальное. Тем не менее некоторые разработчики плагинов пренебрегают данным каталогом и часто их плагины могут работать в других папках и сами плагины могут быть вынесены в корневую папку диска, т.е. в '/dev_hdd0', что не есть правильно с точки зрения порядка. Через месяц можно уже и не вспомнить, почему эти файлы разбросаны по диску. Ещё одна разница между запуском плагинов через 'Cobra' и 'Loader' - файл подключаемых плагинов. У 'Cobra' это файл 'boot_plugins.txt', расположенный рядом с папкой 'plugins', т.е. в '/dev_hdd0'. У лоадера это файл 'mamba_plugins.txt' или 'prx_plugins.txt'. В данном руководстве предпочтение отдаётся Cobra-варианту. Те, кто используют лоадер - смогут для себя по аналогии переделать, используя полученную выше информацию. Сам 'PRXLoader' имеется в раздаче
Чтобы "подготовить почву" для плагинов, которые будут добавляться ниже, сделаем следующее:
1. Используя FTP-клиент (мы же настроили давно сеть и пользуемся ею во всю?!?), подключитесь к PS3; 2. на внутреннем HDD, т.е. в '/dev_hdd0' создайте: - папку plugins - она может уже существовать, поэтому проверьте - пустой файл boot_plugins.txt - это файл "Блокнота", можно а также создать его на ПК и скопировать, но если такой файл уже есть, то новый создавать не надо
* droidMAN - Утилита под Android для удобства управления игровым контентом PS3 * multiMAN - Многофункциональный бекап менеджер для PS3 * webMAN - самый популярный плагин и его моды
This homebrew do the same jobs as "PRX + MAMBA Loader" by @aldostools but it mostly based on "ManaGunZ" by @Zar instead of IRISMAN (both are fork of IRIS). It will load MAMBA (with PS3M_API v1.2) and vsh plugins (edit /dev_hdd0/game/MAMBALOAD/USRDIR/plugins.txt to add or remove plugins).
You need to relaunch "MAMBA Loader" each time you reboot your ps3 if you want to use MAMBA features. Supported CFW:
CEX: 4.21, 4.30, 4.31, 4.40, 4.41, 4.46, 4.50, 4.53, 4.55, 4.60, 4.65, 4.66, 4.70 DEX: 4.21, 4.41, 4.46, 4.50, 4.53, 4.55, 4.65, 4.66 CEX and DEX 3.55 support is missing for now (like in ManaGunZ v1.10 by @Zar).
MAMBA AUTOLOADER
This homebrew install a new version of new_core who load MAMBA (with PS3M_API v1.2) and vsh plugins at boot (edit /dev_hdd0/mamba_plugins.txt to add or remove plugins). You can use it on non cobra cfw and cobra cfw (MAMBA will be load only when COBRA is toggled off). Note: If you have already new_core installed on your ps3("/dev_flash/sys/internal/sys_init_osd_orig.self" exist), you need to uninstall it first!
Supported CFW: CEX: 4.21, 4.30, 4.31, 4.40, 4.41, 4.46, 4.50, 4.53, 4.55, 4.60, 4.65, 4.66, 4.70 DEX: 4.21, 4.41, 4.46, 4.50, 4.53, 4.55, 4.65, 4.66 CEX and DEX 3.55 support is missing for now (like in ManaGunZ v1.10 by @Zar).
CORE FLAGS: 3 flags (empty file placed in /dev_usb000/core_flags/ or /dev_usb001/core_flags/ or /dev_hdd0/tmp/core_flags/) - "verbose" write a detailed log in /dev_usb000 or dev_usb001 or dev_hdd0/tmp - "failsafe" dont load MAMBA payload and skip loading of vsh plugins. - "noprx" load MAMBA payload but skip loading of vsh plugins.
MAMBA PRX LOADER (+AUTOLOADER) V2.0 - от разработчика NzV
Цитата
* MAMBA/PRX Loader has now is own payload to load MAMBA instead of using Iris (sky) payload. The new payload will load MAMBA as the same way was stage2.bin on COBRA CFW. * sys_init_osd.self (Autoloader) is no more firmware specific (payloads are no more embedded in it) * sys_init_osd.self (Autoloader) will now clear the memory used by COBRA stage1 (if a COBRA CFW is detected and only when cobra was toggled off)
MAMBA PRX LOADER (+AUTOLOADER) V2.1.2 - от разработчика NzV
Цитата
Changes in v2.1.1: (MARCH 25) - MAMBA updated Add support for mmCM
Changes in v2.1.1: (MARCH 24) MAMBA updated: Add support for NetIso (like COBRA)
Changes in v2.1.0: MAMBA updated: -Add support for discless (bdmirror) mode with JB format game (dynamic patch of libfs.sprx like COBRA) -Enable opcode "SYSCALL8_OPCODE_AIO_COPY_ROOT" -Add support for 4.70DEX -Code improvement and cleaning
Add remove LV2 memory protection for all rebug cfw bellow 4.53 Add support for 4.70DEX MAMBA/PRX Loader payload updated: add an opcode to check if its really loaded Loader and Autoloader will now check if MAMBA/PRX Loader payload is truly installed
Note: I will compile now MAMBA payload with version 4.1.1 of GCC (like COBRA) it save a few ko.
So I try it again and here is the result: PS3 VSH Menu + src
I give usually a shit on "eye candy" graphics, things have to work, how she looks is secondary. Anyway, there is a function, draw_png(), to blitt a part of a loaded png on a given place. So a menu bitmap with background, buttons, ... can be created+used to make "eye candy" graphics. Alpha blending is available, for things like rounded edges or light effects.
The file font.png must be placed in /dev_usb000. @Mod ders, make no changes to this file, there are hidden pixels containing information about char-width!
The screenshot.bmp created with menu entry 4 is placed in /dev_hdd0, there is no id into the name like a timestamp, so a new file kills the old one.
Coded under rebug 4.46 CEX, but code should be generic.
THX to MixeryM@xe for help and testings, and @mysis for the idea last year: "why not freezing the framebuffer"
PS3LOCK V0.2 BY MIXERYM@XE - защита паролем вашей PS3 от несанкционированного доступа
Цитата
After my POC "password" protection for the PS3 ( Google Translation) , I decided to create my own PS3 plugin and publish it.
PS3Lock v0.2 (currently only CFW 4:46) This plugin equips your PlayStation 3 from a authentication system. It enables you to protect your PS3 against unauthorized access. There are 2 ways to do this are the functions: Authentication is ENABLED Authentication LIMITED Authentication DISABLED
Authentication is ENABLED: Without authentication, the PS3, immediately shut down again with a warning sign. It has absolutely no access to the PS3 system.
Authentication LIMITED: Without authentication "system update", "System Settings" and "Network Settings" locked. PS3 to remain and can be used otherwise normal.
Authentication DISABLED: PS3 starts normally with full access to all settings.
Settings and functions: The setting is at " R3 + START + TRIANGLE " In XMB and in-game XMB, enabled or disabled.
1 authentication is enabled: - Without authentication runs the PS3, with a warning, immediately under Mr.
2 authentication regions: - Without authentication system update, system settings, and network settings - Locked.
3 authentication DISABLED: - PS3 starts normally with full access.
When the plugin is installed and enabled has 2 ways to sign in each Authenticate restart.
1 Use the key combo " R3 + START + CIRCLE ". (Press and hold at the start of the PS3) - It is sufficient if you pressed the combo from the Cold Boot (PS3 logo) for about 5 seconds - Holding up an info "Authenticated", top right of the screen appears.
2 via a "password file" on disk. (Needs the PS3 launch in "/ dev_usb000" stuck) - To create this password file, you need a USB stick or an external hard drive - In FAT32 format.
- On this disk has a flag file "ps3.lock" created (eg a new - Create a text file and "New Textdokument.txt" in "ps3.lock" rename).
- USB disk with flag file in "/ dev_usb000" (far right) and turn the plug with the - Key Combo " R3 + START + TRIANGLE Password file "ENABLE. The" "is created and - The "ps3.lock" deleted. It appears an info "password file created".
Installation: INSTALL: !!! For the restricted mode 5 files are installed "dev_flash" !!! !!! It will overwrite any files !!!
. 1 - Ps3lock.sprx and boot_plugins.txt after "/ dev_hdd0" Copy. - Should the boot_plugins.txt already exist then the following line must be added:
/dev_hdd0/ps3lock.sprx
. 2 - Copy the flag file "ps3lock.install" and the folder "ps3lock_install" on a USB - Disk in FAT32 format.
. 3 - Plug USB disk into "/ dev_usb000" (far right) and PS3 reboot.
When you start the plugin files are installed and the erfordenlichen from USB Disk deleted.